אלו הימים והזמנים שהכי כדאי להזמין כרטיסים ולהמנע מעמידה ממושכת בתורים ארוכים בשדה התעופה בן גוריון (נתב”ג):
❌ ימים ראשון וחמישי הם העמוסים ביותר בשבוע וכך גם יהיה במשך כל הקיץ. אז אם אפשר לטוס בשאר הימים, רצוי.
❌ שעות הבוקר המוקדמות מ-5:00 עד 10:00 בבוקר הן העמוסות ביותר וכך גם בין 13:00 ועד 17:00 בערב ובשעות הלילה מסביבות 23:00 עד 1:00
✅ בשעות שבין 17:00 בצהריים עד ל- 22:00 בלילה יש ירידה בעומסים. זה לא מבטיח שלא תעמדו בכלל בתורים אבל סטטיסטית, הסיכויים שלכם יותר טובים.
✅בחברת אלעל קיים שירות טרום טיסה שבו מתאפשר לנציג של המשפחה להגיע לשדה יום לפני הטיסה, עם כל הדרכונים, המזוודות והמסמכים הדרושים ולבצע את תהליך הצ’ק אין בדלפקים הייעודיים: 359 – 360, מסירת המזוודות וקבלת כרטיסי הטיסה עבור כולם. ביום הטיסה מדלגים על הצ’ק אין, היישר לבידוק המהיר (ליעדים נבחרים: צפון אמריקה, המזרח הרחוק, דרום אפריקה, ללונדון הית’רו ופריז). בחברת אלעל קיים שירות טרום טיסה שבו מתאפשר לנציג של המשפחה להגיע לשדה יום לפני הטיסה, עם כל הדרכונים, המזוודות והמסמכים הדרושים ולבצע את תהליך הצ’ק אין בדלפקים הייעודיים: 359 – 360, מסירת המזוודות וקבלת כרטיסי הטיסה עבור כולם. ביום הטיסה מדלגים על הצ’ק אין, היישר לבידוק המהיר- תצייני בבקשה ששירות טרום טיסה של אל על זה רק למעט יעדים נבחרים ומסוימים והיו אנשים שהגיעו עם מזוודות יום קודם לשדה ולא קיבלו אותם כי לא ידעו שזה רק לטיסות מסויימות – חשוב לציין ששירות טרום טיסה של אל על, ניתן למספר מאוד מצומצם של יעדים, כמו לצפון אמריקה, למזרח הרחוק, לדרום אפריקה, ללונדון הית’רו (LHR) ולפריז.
❌ לאור ריבוי התקלות בשליחת המזוודות והמחסור בכוח אדם שיעמיס אותן בזמן – רצוי אם אפשר להגיע אל השדה ולטוס עם מזוודת טרולי בלבד ולא עם מזוודה נוספת גדולה שהולכת לבטן המטוס. עשו צ׳ק אין מראש, זה יחסוך לכם גם זמן יקר וגם את החשש שהמזוודה לא תגיע איתכם ליעדה בזמן (אם בכלל).
✅ שירותי VIP – מאפשרים לקצר לכם את התורים ולטפל לכם בכל מסלול הצ’ק אין והבידוק בתוך פרק זמן קצר מאוד. השירותים עולים בסביבות 500-1200 ש”ח לקבוצה של 6 ולפעמים משתלמים לאור הזמנים הארוכים. ממה שבדקתי, רובם כבר מלאים עד אפס מקום עד סוף הקיץ, אבל תמיד יש ביטולים, אז בהחלט שווה לבדוק. שירות vip הוא לליווי בלבד ולא קיצור תורים, הנציגים שלהם אמורים לעמוד בתור כמו כולם .
✅ קשישים ובעלי מוגבלויות זכאים לפטור מלעמוד בתור. עם ההגעה לשדה ועליהם לפנות לנציגים בשדה או לדלפק המודיעין ולברר את הדברים. יש גם ריכב היסעים מיוחד שיכול לדאוג להסיע אתכם בכל נקודה בשדה ללא עלות נוספת.
תורים בנתב”ג
שדה התעופה הישראלי הוא אחד מנמלי התעופה העמוסים בעולם עם יותר מ-400,000 נוסעים המגיעים ויוצאים מדי שנה. לשדה התעופה יש פרוטוקול אבטחה קפדני מאוד. הנוסעים נדרשים לעבור דרך גלאי מתכות ולסרוק את המטען שלהם לפני שהם יכולים להיכנס לבניין הטרמינל.
תהליך זה יכול להימשך עד שעה ולגרום לתורים ארוכים.
התורים בנתב”ג נגרמים מבדיקות ביטחוניות בכניסה לבניין הטרמינל. בדיקות אלו יכולות להימשך עד שעה, מה שאומר שהנוסעים צריכים להמתין זמן רב בתור לפני שהם יכולים להיכנס לבניין הטרמינל ולבצע צ’ק-אין לטיסה.
שדה התעופה הוא מקום שיכול להיות גם מרגש וגם מתסכל. זה יכול להיות מתסכל בגלל התורים הארוכים והעיכובים. ישנן סיבות רבות לעיכובים אלו, אך אחת הנפוצות ביותר היא כי יש יותר מדי אנשים שמנסים לעבור את המחסומים הביטחוניים בבת אחת.
יש צורך בשינוי על מנת לשפר את חווית המטיילים העוברים בנתב”ג. זה יאפשר להם לבלות פחות זמן בהמתנה בתור ויותר זמן ליהנות מהטיול שלהם לחו”ל.
שדה התעופה הישראלי הוא העמוס ביותר במזרח התיכון. הוא נאבק בתורים ארוכים כבר שנים רבות.
נמל התעופה נאלץ להתמודד עם הרבה בעיות אבטחה והיה קשה לעמוד בביקוש.
כדי לפתור את הבעיה, הם נאלצו להעסיק עוד מאבטחים, מה שעולה להם יותר כסף.
זה לא נראה כמו פתרון בר קיימא ונראה שצריך לעשות משהו עכשיו לפני שזה יחמיר.
טיסה מהנה לכולם! ותודה לNir Ben Yona Shein על השיתוף!