חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קביעת תור לספר כלבים

כך תדעו האם מותר וכדאי לספר את הכלב שלכם

אפילו בימי הקיץ החמים, ישנם גזעי כלבים שעדיף להרחיק מהמספרה. הסיבה לכך כמובן קשורה לבריאות ולרווחה שלהם, שכן תספורת עלולה להוביל לבעיות עור, אפילו מתח נפשי עבור הכלב שאינו רגיל להיות ללא הפרווה שלו. אם כן, איזה כלבים אסור לספר ואילו כן? בדיוק בשבילכם, יצרנו את המאמר שיעשה לכם סדר ויבטיח שבכל מצב, הכלב שלכם ירגיש הכי טוב בעולם. 

ליחצו לקביעת תור לספר כלבים כבר עכשיו!

תספורת או לא תספורת? כל מה שאתם חייבים לדעת על פרוות הכלב

בגדול, אין לגלח כלבים בעלי כמה שכבות של פרווה, כגון גולדן רטריבר, האסקי סיבירי ועוד. לכלבים אלו שכבת פרווה מבודדת ושכבה עליונה גסה יותר. תפקידה של הפרווה הכפולה הוא לווסת את טמפרטורת הגוף, וכאשר אנו מסירים אותה אנו פוגעים ביכולתו של הכלב לעשות זאת, ומותירים אותם חשופים למכות חום וקור.

בנוסף, ישנם סיכונים נוספים בתספורת מלאה:

  • גירוי העור – הפרווה החיצונית מספקת הגנה מפני קרני השמש.
  • צמיחה לא אחידה – בדיוק כמו שאנו מגלחים שיער ולא בטוחים כיצד הוא יצמח, הדבר נכון גם לגבי פרוות הכלב. לכן, כאשר מחליטים כן להגיע לספר חשוב להקפיד לא לקצוץ יותר מידי. 
  • זיהומים וטפילים – שכבות הפרווה מסייעות להרחיק טפילים ולכלוך. ברגע שאנו מסירים אותה, הכלב חשוף יותר לכל אלו. 

המסקנה היא בסופו של דבר שכאשר מחליטים לספר את הכלב, יש לעשות זאת באופן מאוזן שאינו פוגע בשכבות הפרווה. למשל, במקום לגלח את הכלב לחלוטין נקצץ את הפרווה מעט. קצת כמו שאנחנו ‘עושים קצוות’ בשיער. 

אילו כלבים ניתן לספר באופן מלא?

גזעים בעלי שכבה אחת של פרווה, כמובן. פודל ושיצו למשל. לגזעים אלו אין שכבה תחתונה מגנה כמו לכלבים בעלי כמה שכבות של פרווה, כך שניתן לגלח אותה לחלוטין בימי הקיץ החמים. יתרה מכך, זה אפילו יועיל להם! כך, נוכל לעזור להם לשמור על טמפרטורה קרירה במהלך חודשי הקיץ הישראליים החמים, ובמקביל לצמצם את הצורך בהתעסקות בטיפוח ובהסרת קרציות ומזיקים אחרים שנדבקים לפרווה.

אם הכלב שלכם בעל פרווה קצרה, תוכלו לגלח אותו בעצמכם בעזרת מכונת תספורת איכותית, מסרק ומספריים. הברישו את הפרווה כדי לפתוח את הקשרים והשתמשו במכונה מתאימה כדי לגלח באופן אחיד, בכיוון צמיחת השיער. לאחר מכן יש לרחוץ את הכלב עם שמפו עדין המתאים לכלבים.

או שתשאירו את המשימה למקצוענים!

כעת כשאתם יודעים איזה כלבים אסור לספר ואילו מותר, תוכלו לקבוע ספא לחבר הכי טוב שלכם ולהבטיח לו תספורת מושלמת, תחת הידיים המקצועיות והטובות ביותר. אנשי המקצוע בסלון הכלבים יודעים בדיוק כיצד לגשת לכלבלבים שמגיעים אליהם, להתאים להם את החומרים המדויקים ולדאוג להם לשעה של פינוק. בואו לפנק את הבסטי שלכם!  

עזרנו לך? ניתן לדרג

לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? אפשר לשתף!

עזרה בהזמנת תורים אונליין?

ניתן להשאיר פרטים וננסה לעזור לך!

error: תוכן זה מוגן!