גם פעילים מוכרים ברשת החברתית נפגעים מהסיבוכים במשרד הפנים. הפעיל החברתי לירן אלמוג כהן הוא אחד שנפגע מהתורים הארוכים במשרד הפנים. הוא חיכה כ-3 שעות בהמתנה לחידוש דרכון..וכמוהו עוד רבים. פשוט התנהלות בעייתית של רשות האוכלוסין וההגירה במדינת ישראל!
זהו פוסט הפייסבוק שלו:
שתפו: “מתקדמים בשבילך” – קול קורא למשרד הפנים, אין תמורה למס ולאגרה.
אמ;לק – כמעט 3 שעות המתנה במשרד הפנים כדי לקבל שירות בסיסי לאזרח.
מי מכם ניסה לקבל שירות לאזרח מטעם משרד הפנים (רשות האוכלוסין וההגירה)?
אם ניסיתם לקבל שירות ממשרד הפנים, כנראה שלא הלך לכם טוב.
_
לפני מספר ימים החלטתי שהגיע הזמן לחדש את הדרכון לקראת יציאות עתידיות לחו”ל.
לפני שנגשתי למשרד הפנים בדקתי באתר המשרד כיצד אפשר לקבוע תור/לקצר תהליכים.
המיילים של הסניפים במשרד הפנים לא תקינים ובקביעת תור ללשכה הקרובה לביתי, מצאתי תור “מהיר” לעוד חודשיים(!), ניסיתי להרחיק מהסניף הקרוב אלי ולחפש בסניפים נוספים אך גם שם התור הוא מינימום חודש ומעלה.
החלטתי להקשיב להיגיון ולגשת לסניף.
בתמונה ניתן לראות שזמן קבלת התור הוא 10:27, תורי הגיע ב13:02.
_
על המסכים של משרד הפנים מופיע המשפט :” לעיתים ההמתנה ארוכה”.
משיחה עם ממתינים נוספים הבנתי שהמצב הזה הוא דבר שבשגרה ואפילו מספר עובדי המקום ציינו שצריך לפנות חצי יום בשביל קבלת השירות.
העובד בכניסה לסניף רמת גן עוד ציין בשעה הראשונה :”יש לך עוד כמה שעות פה”.
_
באיזו מדינה אנחנו חיים? רשות האוכלוסין וההגירה ממומנת מכספי המיסים למדינה ומהאגרות לתשלום בפעולות שונות למשרד הפנים, לאן הכסף הזה הולך? דרוש בדיקה.
אגב, על “התענוג” הזה שילמתי 265 ש”ח אגרת דרכון.
אף אזרח במדינת ישראל לא צריך להמתין כמעט 3 שעות כדי לקבל שירות, בשום מקום, בשום מצב.
משרד הפנים? ציון 3.
צפו בפוסט עצמו:
אנו ממליצים לכולם להזמין תורים מבעוד מועד דרך האינטרנט למשרד הפנים ולחדש את הדרכונים ותעודות הזהות שלהם ובכך לחסוך זמן יקר של המתנה מיותרת בהנפקת דרכון ביומטרי חדש.